tirsdag 6. april 2010

Tøffe tøffe toget

9 timer på toget med ei lita frøken på snart 6 mnd og et stykk trøtt mamma! Gikk så fint så! Frøkna var stort seg blid og fornøyd og fant stadig nye ting å studere og plukke på. Eneste utfordringen var vel bleieskiftene - sørge for å holde seg selv på beina og samtidig holde frøkna i ro på stellebordet. Jajaja!
 Klar for avgang

 Siden vi er så ekstremt opptatt av å følge siste mote har Frøkna selvfølgelig sin egen OnePiece! Oh yes!

Ville ha minst mulig å drasse på da vi skulle avgårde på Egersundsturneen, dermed hadde jeg kun med bilsetet til Frøkna. Men kunne ikke la henne sitte i det hele togturen (hun hadde neppe godtatt det), dermed fikk hun ligge med siden av meg i togsetet. Kosa seg masse med å sparke borti mamman!


Heldigvis har Frøkna et godt sovehjerte! Da fikk mamman også sniket til seg noen minutter på øyet.

-

Et lite spørsmål helt til slutt.
Når man ser et lite barn i en LILLA sparkedress som bl.a. har ROSA striper, burde det ikke da ringe en bjelle om at det muligens er en jente som har på seg denne sparkedressen og ikke en gutt??

3 kommentarer:

  1. Hei. Så koselig at du vil være med i lotteriet mitt. ☺ Digger alle de flotte familiebildene dine, det oser KOS. Og ja, lilla og rosa burde signalisere jentebaby, men i disse moderne tider vettu...Fikk meg til å tenke på da jeg var i barnehagealder, nyklippet av min mor i en heller lite kledelig bolleklipp og arva bukser etter storebror: -Hva heter du da, gutten min? Ikke morsomt, faktisk ganske traumatisk siden jeg fortsatt husker det, hm..

    SvarSlett
  2. Ser ut som om dere hadde en fin tur. Kom snart igjen!
    Og lillefrøken ser absolutt ikke ut som en gutt, fy skamme seg!

    SvarSlett
  3. hehe! nei, det er ikke alltid lett dette med å se hvilket kjønn de små har,jeg skjønner det! Selv gråt jeg meg til å få spare til langt hår da jeg skulle begynne på skolen *for alle de store kaller meg for gutt, vææææ* Nå er håret kort igjen, for jeg passa jo strengt tatt ikke langt hår!!

    SvarSlett