fredag 17. juni 2011

Oransssje

Sukkertøy for Øyet har en aldri så liten utfordring på gang hvor hun utfordrer sine lesere til å vise frem oransje detaljer. Den utfordringen tar jeg på en relativt strak arm, for etterhvert som jeg begynte å lete fant jeg både den ene og den andre oransje saken i heimen. Men aller først tenkte jeg og vise noen bilder av meg selv.

Bildene er fra ca 2006/2007. Jeg har tenkt mangemange ganger på å farge håret oransje igjen, men det har aldri blitt. I det siste har det heller vært lilladilla som har preget håret, og nå er det for mørkt til at det vil bli fint hvis jeg skulle finne på å farge det oransje igjen. I tillegg er det ikke den enkleste fargen å oppspore, selv ikke hos frisøren. Men, men, nå har jeg imidlertid andre planer for fremtidig hårfarge, men det får bli et annet innlegg. Over til oransje detaljer i heimen.

Pikeværelset

Boka var en av Krøllemannens favoritter da han var liten pjokk. Den oransje stolen har tilhørt mormor en gang i tiden. Jeg kaller den bare for mormorstolen. Det var egentlig søsteren min som arvet stolen for flere år siden, men da Krøllemannen og jeg flyttet til Oslo hadde vi ikke flust med møbler den første tiden. En barmhjertig søster, som da bodde på Lillestrøm, lånte ut stolen sin slik at i alle fall en av oss satt godt.  Søsteren har fått tilbud om å få den tilbake mange ganger, men har sagt at jeg kan beholde den. Jeg maser ikke mer for å si det sånn, stolen er min!


Utrepottegryta har lenge stått nedpakket før jeg endelig fant et bruksområde til den. Den er opprinnelig en bryllupsgave til mine foreldre for mange herrens år siden, og jeg syns den er superfin. Bare synd at den ikke kan brukes på indusjonsovnen vår, men den gjør seg ypperlig som urtepotte. Håper at den overlever å stå ute.

Når jeg først var i gang med oransje-jakt ble også garderoben gjennomsøkt. Var jammen meg et par oransje saker der også.

Sånn, det var det jeg hadde å vise frem av oransje.
Kjekk utfordring :o)
Kanskje det ikke blir så lenge til neste??

1 kommentar:

  1. Den der mormorstolen er faktisk utrolig god. Og KUL!

    SvarSlett